کرنون از نان های محلی شهربابک در استان کرمان است که طرفداران زیادی دارد. این نان تنوری دارد به نام کرنون که نام نان نیز از تنور آن گرفته شده است.

کرنون از آرد، خمیرمایع، نمک، زیره، رازیانه یا سیاه دانه و مقداری شکر تهیه می شود. تنور مخصوص پختن این نان بومی ‌تقریبا به شکل نیم کره‌ای است‌. بانوان هنرمند شهربابک، ابتدا با استفاده از هیزمی که از دهانه فوقانی در داخل کرنون ریخته می‌شود، کرنون را کاملا گرم کرده وسپس سنگ‌هایی را که همگی تقریبا کروی بوده روی آتش هیزم‌هایی که در داخل کرنون سوخته‌اند‌، می‌ریزند.

روی آتش‌ها با این سنگها کاملا پوشانده می‌شود. یک طرف این خمیرها را با مقداری آب خیس کرده و خمیرها را به ترتیب روی سنگ‌های داخل کرنون قرار می‌دهند تا سطح سنگ‌ها با خمیر پوشانده شود.

بعد از ریختن خمیر‌ها به داخل کرنون، در پوش دهانه فوقانی را گذاشته‌ و اطراف آن را با استفاده از پارچه‌های مرطوبی می پوشانند و جدارهای در پوش دهانه جانبی نیز با استفاده از خاکستری که گل کرده‌اند، مسدود می‌شود و کرنون برای مدت زمان 45 دقیقه تا یک ساعت به همان حال رها می‌شود تا روی آن برشته شود و بدین ترتیب نان کرنون آماده می‌شود.